نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه توسعه گردشگری سبب بی‌توجهی به حفظ ارزش‌های دینی نشود، گفت: زمینه آشنایی گردشگران خارجی با فرهنگ اسلامی ایران فراهم شود.
آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اهمیت نوآوری در فعالیت‌های روزانه، اظهار داشت: اینکه ما بخواهیم از فعالیت‌های غرب و یا دیگر کشورها به صورت کامل تقلید کنیم، سبب می‌شود که فکر جدید و خلاقیت از ما گرفته شود.
وی تصریح کرد: اگر بتوانیم کار کنیم که فکر به ذهن روستاییان ما بیاید که چگونه نوآوری انجام دهند و از چیزهای عادی بتوانند پول درآورند.
آیت الله ناصری با اشاره به اینکه در گذشته این اقدام‌ها انجام می‌شده، گفت: از جمله این موارد بحث گردشگری روستاست که می‌توان با کمترین امکانات، درآمدزایی کرد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: در گردشگری دو نوع برخورد وجود دارد که در نوع اول گردشگران را به داخل کشور می‌آورند منتهی می‌خواهند به سبک تکراری خودشان با آنها برخورد کنند.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه این سبک در زمینه محل اقامت، برخورد با آنها، نوع پوشش، تغذیه و موارد مختلف دیگر است، تصریح کرد: این برای گردشگران تازگی ندارد چرا که هر روز گرفتار چنین سبکی هستند.
وی افزود: یا ما بدتر از سبک آنها می‌کنیم و از لحاظ مسائل مذهبی و موارد از این جمله بی‌قید و بند می‌شویم و حتی در بعضی موارد نماز را هم رها می‌کنیم تا آنها خوش باشند.
آیت الله ناصری تصریح کرد: اگر ما گردشگر را به کشور آوردیم و سنت، نماز، حجاب و ارزش‌های خودمان را رعایت کنیم، این برای آنها تازگی دارد و هم می تواند برای آنها درس باشد و هم تازگی و جذابیت دارد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: به عنوان مثال در برخوردها، خانمی که با آنها مرتبط است به جای اینکه خودش را بی‌حجاب کند تا آنها خوششان بیاید، باید با حجاب و اخلاق و متانت خاص یک زن ایرانی مسلمان، با وی برخورد کند تا به آنها هم درس بدهد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا